Verbeteringen meldproces en meldformulier vanaf nu beschikbaar
In december 2021 zijn veranderingen aangekondigd die het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) en de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) doorvoeren in de manier van melden via het Meldpunt geneesmiddelentekorten en –defecten. Deze veranderingen zorgen voor een veiliger en gebruiksvriendelijker Meldpunt.
Vanaf vandaag zijn het nieuwe formulier en de nieuwe mogelijkheden binnen het Meldpunt te gebruiken. De belangrijkste veranderingen zijn:
- Alleen geautoriseerde gebruikers kunnen een melding indienen.
- Een overzicht van alle ingediende meldingen is zichtbaar na inloggen.
- Een gemaakte melding kan gekopieerd en gebruikt worden als basis voor een nieuwe melding.
Het oude formulier is tot vrijdag 11 maart 2022, 17:00 uur beschikbaar. Tot die datum kunnen nog niet definitief ingediende ‘oude’ meldingen worden afgemaakt/geverifieerd. Oude meldingen die voor dat moment niet definitief zijn ingediend, komen te vervallen.
Als u nog geen account heeft, dan leest u op deze pagina hoe u toegang kunt krijgen tot het Meldpunt.
Meer informatie
Heeft u vragen over de veranderingen in het Meldpunt? Dan kunt u contact opnemen met het Meldpunt Geneesmiddelentekorten en -defecten. Wij zijn telefonisch te bereiken op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur op 088 120 50 000. U kunt uw vraag ook mailen naar beheerformdesk@cbg-meb.nl.