Om een melding via het Meldpunt te kunnen doen moet u geautoriseerd zijn. Per handelsvergunninghouder moet één geautoriseerde contactpersoon aangesteld worden. Deze contactpersoon kan vanuit zijn profiel zichzelf en/of andere personen als melder registreren.
Toegang als geautoriseerd contactpersoon
Per handelsvergunninghouder moet één contactpersoon, de geautoriseerde contactpersoon, aangesteld worden. Dit doet u door de volgende gegevens te versturen naar beheerformdesk@cbg-meb.nl.
- Volledige naam van de geautoriseerde contactpersoon
- Naam van de handelsvergunninghouder
- E-mailadres van de contactpersoon (zakelijk, geen privé-mail adres)
Let op: Na registratie is het niet meer mogelijk om de naam van de handelsvergunninghouder te corrigeren. Het is daarom belangrijk dat u deze goed doorgeeft.
Na registratie wordt dit e-mailadres vastgelegd als het e-mailadres van de geautoriseerde contactpersoon. De geautoriseerde contactpersoon ontvangt een e-mail met daarin de accountgegevens voor het Meldpunt en een link naar een formulier. Via deze link kan de geautoriseerde contactpersoon de registratie afronden.
Type account
De contactpersoon voor de vergunninghouder kan bij het doorgeven van melders kiezen uit drie soorten accounts:
- Organisatieaccount
- Afdelingsaccount
- Persoonsaccount
Bij een organisatie- of afdelingsaccount kan het zo zijn dat meerdere personen een account en wachtwoord delen. Hierdoor komen de meldingen van de verschillende personen in hetzelfde meldingenoverzicht, en kunnen zij dus elkaars meldingen inzien. Vanuit beveiligingsoogpunt is dit minder ideaal, maar hierin kan iedere handelsvergunninghouder een eigen afweging maken.
Bij een persoonsaccount heeft ieder persoon die mag melden een persoonlijke account en wachtwoord. Alleen eigen meldingen zijn terug te zien, niet die van collega’s.
Iedere handelsvergunninghouder kan zelf een keuze maken uit deze drie opties. Het is niet mogelijk om op een later moment meldingen van de ene melder over te brengen naar (het overzicht van) een andere melder.
Toegang als melder
Vanuit het profiel van de geautoriseerde contactpersoon kunnen verschillende extra melders worden toegevoegd. De contactpersoon beslist hierbij welke melders een account krijgen toegewezen. Na registratie krijgt de nieuwe melder een bevestigingsmail. Na bevestiging hebben melders toegang tot het Meldpunt en kunnen ze meldingen versturen voor de geneesmiddelen van de handelsvergunninghouder. De contactpersoon kan op elk moment een account van een melder deactiveren. De melder kan dan nog wel inloggen op het formulier, maar kan geen nieuwe meldingen meer doen.